Sponsorerede indlæg // En empirisk undersøgelse

July 1, 2013 in Speciale

Forleden blev jeg interviewet af Julie bag den skønne blog, Novaksagenda, om min holdning til sponsorerede indlæg og virksomhedernes mulighed for at samarbejde med bloggere. Det er jo ikke kun læsere, der drages af blogmediet. Flere og flere virksomheder udviser interesse for blogs og indleder samarbejder på forskellige vis. Debatten om sponsorerede indlæg fylder en del herhjemme, hvor det endnu ikke er lige så acceptabelt som eksempelvis i andre skandinaviske lande. Julie synes det vil være interessant at undersøge nærmere via sit speciale inden for virksomhedskommunikation, da der på nuværende tidspunkt ikke findes mange akademiske værker eller teori omkring blogs som marketingredskab. Jeg synes virkelig, at det er et genialt emne og lige præcis sådan noget jeg selv brænder for, jf. min egen uddannelse inden for selv samme område.

Julie har derfor interviewet flere danske bloggere inden for forskellige områder, og hun er selvfølgelig også interesseret i at få læsernes synsvinkel på det omdiskuterede felt. Hun søger derfor nogle læsere af min blog, der kunne være interesseret i at deltage i et kort interview (enten personligt interview eller via telefon). Hvis det er noget I kunne tænke at give jeres holdning til kende om, kan I kontakte Julie via julienovak2206@hotmail.com. Interviewet vil både være af generel karakter men også mere specifikt i henhold til Fit For Livin’.

SpecialeSignature